Het helpt in meer dan 95% van de gevallen
om deze tips te volgen wanneer je problemen ervaart bij de afname van de GPI. Voorbeelden daarvan zijn: de oranje ‘Ga verder’-knop wordt niet actief of de video’s lopen herhaaldelijk vast. Wanneer jij, als kandidaat, de GPI wilt volgen en problemen ervaart, dan raden we aan de eerder genoemde tips door te nemen. Dat helpt je het snelste weer op weg!
Toch kan het gebeuren dat je als kandidaat beperkt bent tot één specifiek apparaat of netwerk en je hierbinnen meer wilt weten over de vereisten. Of dat je als werkgever benieuwd bent naar de compatibiliteit van de werklaptops of -tablets met de GPI. In dat geval kun je hieronder verder lezen en deze uitgebreidere adviezen doornemen.
Up-to-date internetbrowser: Zorg ervoor dat je een recente versie van een moderne internetbrowser gebruikt, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari en Microsoft Edge.
Minimale downloadsnelheid: Zorg ervoor dat je internetverbinding een minimale downloadsnelheid heeft van 20 Mbps (megabits per seconde). Een snellere internetverbinding (40 Mbps) zal ervoor zorgen dat je zonder vertragingen kunt genieten van onze diensten en content. Voorafgaand aan de GPI wordt er een netwerktest uitgevoerd die aangeeft of je downloadsnelheid goed is.
Zorg voor een stabiele verbinding: Stabiliteit in het netwerk is ook van belang. Dit kunnen we helaas niet testen in de netwerktest. We raden aan de GPI niet lopend door diverse kamers te maken, maar op één plek met voldoende bereik. Soms kun je nog steeds problemen ondervinden, zelfs als je de GPI op één plek maakt, vanwege uiteenlopende zaken, zoals een storing door andere wifi-signalen op hetzelfde kanaal, of door te veel intensieve gebruikers op één netwerk.
Als dit mogelijk het probleem veroorzaakt, raden we je aan te wisselen van netwerk. Zat je bijvoorbeeld op de wifi van het werk? Wissel dan naar het mobiele netwerk of probeer het op de wifi of vaste internetkabel thuis.
Up-to-date besturingssysteem: Zorg ervoor dat je apparaten draaien op een actueel en ondersteund besturingssysteem. Het gebruik van verouderde besturingssystemen kan resulteren in prestatieproblemen en beveiligingslekken. Zorg ervoor dat je regelmatig updates installeert om je systeem optimaal te houden.
Schakel potentieel conflictveroorzakende plugins en extensies uit: Om een optimale gebruikerservaring te waarborgen, dienen potentieel storende of conflictveroorzakende browser-plugins of -extensies te worden vermeden. Deze plugins kunnen, doordat ze van invloed zijn op het netwerkverkeer of doordat ze constant informatie uitlezen op een website, de functionaliteit van onze webpagina's negatief beïnvloeden en de algehele prestaties verstoren. Wanneer je gebruikmaakt van een incognitomodus, dan worden plugins en extensies automatisch uitgeschakeld.
Netwerkbeveiliging op het werk: Soms heeft de afdeling IT bepaalde netwerkbeveiligingen ingesteld, die de uitwisseling van benodigde gegevens voor het laden en gebruiken van onze website belemmeren. Zo zou Vimeo geblokkeerd kunnen worden door de firewall, of kan er tegengehouden worden dat onze website informatie kan ophalen waaruit blijkt dat een video afgekeken is of niet.
Bepaalde VPN-verbindingen: In sommige situaties kunnen VPN-verbindingen voor problemen zorgen. Bijvoorbeeld VPN-verbindingen die traag zijn, waardoor er problemen optreden met het laden van grote webpagina’s. Of IPv6-only VPN’s die kunnen botsen met de functionaliteiten op de website van de GPI.
Zorg voor voldoende werkgeheugen (RAM): Te weinig RAM kan problemen veroorzaken, zoals crashes bij veel openstaande apps en tabbladen. Zorg voor voldoende RAM om de prestaties te optimaliseren.
Indien je nog vragen hebt of technische ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze afdeling Customer Support. We helpen je graag verder!